Friday, June 29, 2012

radiographer

assalamualaikum

radiographer? ape tu? 
radiographer atau dalam bahasa melayunya juru x-ray adalah ahli pasukan perubatan professional yang menggunakan sinaran untuk tujuan pengesanan kehadiran penyakit.faham tak? faham tak ?

radiation?eei,xtakut mandul ke?
memang tak dinafikan kerja sebagai radiographer ini sangat terdedah kepada radiation.namun, jumlah radiation yang kami terima adalah sedikit dan terkawal. lagipun ramai je aku tengok radiographer dah beranak pinak.


kenapa nak jadi radiographer? cita-cita dari kecik lagi ke?

dulu kalau cikgu tanya

'nanti besar nak jadi apa?'

mungkin ramai yang jawab ( termasuk aku of course)

saya nak jadi cikgu,polis,doktor,peguam,engineer bla bla bla.

menjadi radiographer langsung tidak tersenarai dalam list cita-cita aku time belajar dulu.

*eh,aku jawab soalan tak ni?


                                                                                                                                               bersambung... (maybe)




No comments:

Post a Comment